Inloggen | Registreren | WuP.nu
Ga naar de startpagina van Nightking

"Als Pasen en Pinksteren
op één dag vallen"

Welkom Gast

De laatste trein naar Tapei

Taiwan
23-09-2007 | 11:55:15
Reageren

Inmiddels zitten we op de laatste dag in ons hotel, daarnaast is dit ook eigenlijk al de eerste dag van het afsluiten van onze vakantie in Taiwan. Deze dag zijn we voor de verandering is niet weze touren in de stad, maar vandaag zijn we naar het Leofoo Village Theme Park.

Dus na het douche zijn we weer de motors op gegaan en zijn de straat uitgereden, aangezien Caroline naar de bakker wilde heeft zij nog wat te eten gehaald en wij hebben gewacht buiten de winkel. Tijdens het wachten zagen we toch iets zielig, een man die zijn hondjes loosde langs de weg. 2 van die hele lieve kleine mormels. Eigenlijk is het voor in Taiwan niet raar, want er lopen in elke stad een paar rond.

Nadat Caroline klaar was met der inkopen zijn we door gereden naar de verhuurpunt, waar we de motors weer terug konden brengen. Nadat de verhuurder een rondje heeft gelopen om de motors zijn we naar het station gelopen en hebben daar de taxi genomen naar het Leofoo Village Thema Park.

Bij aankomst liepen we eer strichting een lange overdekte tunnel, beetje het zelfde idee als de entrée bij Euro Disney. Daarna kwam je uit bij een groot plein, met wat water partijen en verschillende entrees voor verschillende thema’s. Als eerste zijn we richting het South Pacific gegaan, daar hebben we wat rond gelopen de Achtbaan in gegaan en zo door naar wat andere delen waar we in wat atracties zijn geweest.

Na dit thema kwamen we uit op het thema wat te maken had met de film animatie Aladin, daar waren ook verschillende atrictices waar we eigenlijk mee naar gekeken hebben dan er in gezetten hebben. Ten eerste geen zin om op me kop te hangen en sommige dingen heb ik toch altijd nog zo idee het is gemaakt door en voor chinezen, niet op tegen maar de gemiddelde chinees is nog altijd kleiner en lichter dan mij.

Naast na wat rond kjiken zijn we ook nog in vele atracties geweest, de eerste waar wij in gingen was een wilt waterbaan die langs wat van die prhistorisce dinosaurussen gingen. Het was ook allemaal in Jurassic park stijl. Maar voor dat het zo ve was stonden we daar in lange rijen te wachten om het bootje in te mogen gaan.

Vervolgens zijn we door gelopen naar een soort van dierentuin in dit park, je liep van het ene thema zo door in het volgende thema. Als eerste de papagaaien gezien en een kameel. Toen we het hoekje om gingen zagen we konijnen en liepen zo door richten allerlij verschillende soorten apen die daar hun eingen eilandjes hadden.

Omdat dit terrein wat hoger lagt dan het vorige thema, konden we boven af nog wat verschillende overzicht foto’s maken. Achter ons stonden wat tijgers op een eilandje achter een grote glaze wand. Na daar gekeken te hebben hebben we eerst eventjes wat gegeten en rond gelopen.

Omdat er achter aan in het dierenpark een tour zou plaats vinden zijn we helemaal weer terug gelopen naar het achterste gedeelte van het park. We waren nog net optijd voor de tour, maar na ons kwam er gelijk nog een hele school binnen.

Maar goed de tour ging beginnen, met de bus reden we eerst langs een paar huisje heen waar de verzorgers verbleven. Daarna ging er een een heel groot hek open waar we door heen gingen en begeleid werden door een terrein wagen.

Als eerste kwamen we de Amerikaanse zwarte beer tegen, die lag zo beetje half over de weg heen. Najah we konden met de bus er nog langs, daarna gingen we door naar een paar tijgers, apen, panters en leeuwen.

Vervolgens zijn we terug gegaan naar het Aladin gedeelte daar wilde Caroline heel graag nog in dat op je kop hangende ding, dus zij er gezellig in en ik heb er een foto van gemaakt. Leek me een beter plan dan er ook in gaan.

Tenslotte hebben we nog wat rond gelopen over het hele park kijken of we nog ergens wat leuke foto’s konden maken en of we nog wat leuks konde vinden in de gifshops. Uit eindelijk zijn we terug gegaan naar de uitgang van het park, daar stond de taxi weer te wachten en zo zijn we weer terug gegaan naar het hotel.

Inmiddels wat het al weer een uurtje of 7 a 8, dus het begon ook aardig tijd te worden om te beginnen met eten. Met de taxi zijn werderom weer naar een groot winkelcentrum geweest en daar hebben we gegeten bij een restaurant, waarna we vervolgens naar de bioscoop zijn geweest. De film die weze keer gezien hebben is: Evan Almighty om de laatste dag in het laatste hotel af te sluiten.

De dag erna zijn we met de hogesnelheids treing terug gereist naar Tapei, dit is tevens ook de plek waar voor ons de reis is begonnen. Na wat foto’s gemaakt te hebben op het station zijn we de trein in gestapt die ons terug bracht naar het station in Tapei. Daar werden we door Jerry op gehaald van het station.

Met ze alle zijn we eerst naar een grote winkelketen gegaan voor Taiwan, beetje vergelijkbaar met de Maxis die we in Nederland hebben. Na wat inkopen die we hebben gedaan voor de barbeque zijn we met naar het huis gegaan van Caroline, daar hebben we de rest van de avond als echt afsluiting met de hele familie gegeten. Na het eten en met de dames wezen kaarten hielden we het om half 2 toch maar eens voor gezien.

Okay inmiddels is het nu voor ons echt de alle aller laatste dag, Dennis en de laatste dag gingen we er redelijk vroeg uit om te douche en alles weer in te pakken. Nadat we zo ver waren werden we opgehaald door de ouders van Caroline en gingen we met hun de laatste dag mee.

Als eerste hebben we nog eventjes een Mc Morning gehaald en daarna hopsflops naar Keelung om te kijken of ik ergens kon pinnen bij een bank... Vervolgens zijn we de bergen in gegaan nabij Keelun. Daar kon je zo van de berg de oceaan op kijken richting China en aan de andere kant zag je het haven gebied van Keelung.

Vervolgens zijn we naar een andere plek gereden waar we voor de laatste dag nog een tempel hebben bekeken. Inmiddels was het wel de zoveelste tempel die we gezien hadden, maar elke tempel is toch weer anders, andere god waar ze in geloven de uitstraling van de tempel en ook het terrein. Deze tempel had ook een grote standbeeld van een god in het midden van het plein staan. Na aankomst hebben we eerst nog een belletje gespeeld en zo hebben we het terrein bekeken

Na wat foto's maken, genieten van het uizicht en een souveniertje te hebben gekocht zijn we weer terug gegaan naar de auto. helaas dat het die dag telkens een beetje heeft geregent maar als met al hebben we ons goed vermaakt daar, het belangrijkste was dat het uitzicht harstikke mooi is en dat we terug konden kijken op een goede en een geslaagde vakantie.

Inmiddels waren Dennis en ik al weer bezig met de terug weg, der is natuurlijk een tiet van komen en der is een tiet van gaan! Toen we terug waren bij het huis van Jerry en zijn vrouw hebben we daar nog eventjes gezeten, als eerste heb ik verslag gedaan op de website en denns heeft zijn nieuwe PSP uitgeprobeerd. Nadat we wederom weer afscheid hebben kunnen nemen van Jerry.

Voor dat we aan onze terug reis begonnen, zijn we eerst weze douchet ( aangezien het hier tropisch weer is),  vervolgens hebben we de laatste spullen bij elkaar geschraapt, natuurlijk was ik wel weer wat kwijt of kon ik iets niet vinden, maar dit keer vielt het mee... Het ging trouwens om me oordoppjes die ik kwijt was, maardie had ik ergens in een tas verstopt. na dat we alles hadden heb ik het verhaal voor de website op internet gezet en daarmee eindigde ook de reis in taiwan.

Aangezien het de bedoeling is dat we binnen een uur gaan vertrekken richting het vliegveld en als er geen gekke dingen gebeuren staan we de volgende dag 9 uur op Nederlandse bodem. Onze vertrek is vanuit Tapei met een korte landing in Bankok, waar we daarna door reizen naar het koude kikkerlandje. Mocht je iets horen over vlucht CI 65, dan weet je nu vast dat wij daar in zitten.